Att någon skulle sova naken med den vi älskar förmår vi inte föreställa oss

Landade vid Elinas köksbord efter gymmet. Eftersom jag bara hade tänkt springa upp och säga hej hade jag fortfarande underställ och löpartights på mig, men det gjorde ingenting.
Hon tände ljus och vi pratade män. Alla dessa vackra, helkorkade, charmiga, idiotiska och underbara män.
Helt plötsligt hade det gått tre timmar och jag tog bilen hem, varm i magen efter allt skratt och av känslan av att kunna komma hem till någon och känna sig så otroligt hemma. Så hemma att man kan sitta och lukta lite svett och vara trasslig i håret. Det är så mycket kärlek och jag börjar känna en viss frid. Jag känner mig fortfarande jagad och söndertrasad, men inte längre tjugofyra timmar om dygnet. Har världens bästa vänner och i sinom tid har jag gått vidare. Jag vet att det är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0